Tento styl života však s sebou nese i mnohá úskalí. Být úspěšným podnikatelem není samozřejmý předpoklad, se kterým bez vlastního přičinění přicházíme na svět, ale obnáší spoustu průběžného vzdělávání a tvrdé práce na sobě samém. Znamená to ovládat mnohá umění od těch nejobecnějších, jako jsou komunikační dovednosti, až po ty nejvíce specifické triky, jak si optimalizovat své pracovní prostředí.


 spolupráce kolegů


Důležitým předpokladem je znát své limity a neustále se snažit je posouvat. Zlepšovat se v aktivitách potřebných pro veškeré oblasti svého podnikání, ať už se jedná o efektivní používání e-mailové schránky nebo třeba správný time management.


 


Umíte si představit, jak je obtížné to všechno zvládat? Určitě ano. Ale v dnešní době, kdy je internet nezbytností a samozřejmostí, jsou potřebné informace a materiály dostupnější než kdy jindy to je obrovská výhoda! Můžete si najít v online i offline knihovnách inspirativní literaturu, navštívit motivační přednášky, kde úspěšné osobnosti sdílí své příběhy nebo se účastnit webinářů. Existuje také spousta výborně zpracovaných online kurzů nebo videí na YouTube, což je ideální způsob sebe vzdělávání, když jste zaneprázdnění a nemůžete věnovat celé večery pročítání rozsáhlých skript a příruček.


 


Díky internetu je jednoduché dohledat si vzdělávací organizace a komunity nadšených lidí, kteří na sobě denně makají a propojit se s nimi. A to nejen na obecných sociálních sítích jako je Facebook nebo Twitter, ale třeba profesní síť LinkedIn je k tomuto účelu jako stvořená. Lidé a firmy zde mohou sdílet expertní obsah, sbírat kontakty a navazovat obchodní vztahy.


 


Existuje také spousta portálů a internetových magazínů, které poskytují zajímavé rady a nápady, jak si usnadnit a zpříjemnit své podnikání. Důležité je zdokonalit se v práci s informacemi k tomu je výborná aplikace OneNote nebo Evernote, kde můžete přehledně ukládat a strukturovat své projekty. Pokud nežijete na jiné planetě, určitě se neschováte před ostatními lidmi a setkáváním s nimi, takže se vám budou hodit nástroje na sjednávání termínu schůzek, organizaci času nebo online kalendáře. Umíte používat Google dokumenty? To je nezbytnost pro každého podnikatele, který funguje online a nevyhne se týmové spolupráci.


 graf podnikání


Užitečné je také sledovat aktuální trendy v oblasti digitalizace a zároveň vládnout schopnostmi tyto tipy aplikovat do své praxe. Výhodou je, že není třeba chodit nikam daleko. Stačí si vzít na klín svůj notebook, pohodlně se usadit v křesle a najít si užitečný obsah z oblasti, která vás zajímá.