Rubriky
Technika

Technika ve výkladních skříních

Technický pokrok nelze zastavit snad v žádném oboru lidské činnosti. Nejinak je tomu i v aranžérství. Výkladní skříně jsou odpradávna nezbytnou součástí většiny obchodních provozů. Které jako první informují zákazníky o nabídce zboží daného sortimentu. A nejen to. Jejich neméně důležitým úkolem je vzbudit zájem o koupi. A ve výlohách, které jsou součástí obchodů s módním sortimentem, lze i vychovávat ke vkusu. Dobře zvolenou barevností, kompozicí či vhodnými dekoracemi. Pro aranžéry bývá práce s textilními výrobky nejoblíbenější. Umožňuje popustit uzdu fantazie. A pokud jsou ve výloze figuríny, lze na nich ukázat módní novinky. A oslovit tak možné kupce. V minulých letech bylo využití techniky ve výkladních skříních minimální. Osvětlení bylo ve většině případů umístěno na stropě formou zářivkového zdroje. Velkým zpestřením tehdy byla bodová světýlka, nasvětlující potřebné detaily.

Technické vybavení výkladní skříně

Jednou z novinek, které ve výkladních skříních lze v současné době často zahlédnout, je pohyb. Otočný motorový stojan je jednou z možností, kterými lze přitáhnout pozornost možných zákazníků. Nejen v aranžérské tvorbě, ale rovněž je často používán ve výstavnictví. Není výjimkou, kdy je prostor výkladní skříně doplněn technickým vybavením v podobě LCD televize, projektoru či dalšími digitálními médií. Rovněž projekční folie dokáže s aranžovaným zbožím udělat divy.

Vhodně nasvětlená výkladní skříň

Nejčastěji se zavěšuje do výše očí kolemjdoucích. A pomocí 3D efektu kouzlí hologram, pohybující se vzduchu. Ve výloze tímto způsobem dokáže roztočit modely, které vypadají jako živé. A simulovat módní přehlídku nabízené značky. Přitáhnout patřičnou pozornost k vystavovanému zboží lze i dobře zvoleným zvukem. Který musí plnit svoji funkci tak, aby, v případě velké hlasitosti, neobtěžoval. Protože tohoto druhu reklamy si musí všimnout opravdu každý. Nejčastěji to bývá oblíbená písnička či znělka, vztahující se k druhu vystaveného zboží. Nebo mluvené slovo, kterým seznamuje zákazníky v určených časových intervalech, s kvalitou vystavených výrobků.